مجله میخک نو

حوله تن پوش و روش نگهداری آن

حوله-تن-پوش

حوله تن پوش چیست؟

حوله تن پوش یا حوله پالتویی که مانند یک لباس به تن می‌شود و به همین دلیل گاها به آن حوله لباسی نیز گفته می‌شود. خرید بهترین حوله تن پوش زنانه یا حوله تن پوش مردانه نیازمند شناخت دقیق‌تری از انواع حوله تنی است. حوله تن پوش در میخک نو با یک نوع پارچه صد در صد پنبه تهیه می‌شود و به صورت ست قابل سفارش است.

تمام نکاتی که باید بعد از خرید حوله تن پوش رعایت کنید را در ادامه مطلب می توانید از سایت میخک نو بخوانید.

حوله‌ها از جمله اجزای مهم و ضروری در زندگی روزمره ما هستند. از شستشوی روزانه تا بعد از حمام، از ورزش تا سفرهای دریایی، حوله‌ها همواره در کنار ما هستند. از آن جایی که حوله ها مستقیما با پوست ما سر و کار دارند بنابراین رعایت بهداشت در روش نگهداری و شست و شوی آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

حوله های دستی گروه تولیدی میخک نو با بهترین کیفیت

حوله های دستی گروه تولیدی میخک نو با بهترین کیفیت

اما متاسفانه، بسیاری از ما از مراقبت و نگهداری صحیح حوله‌ها غافل میشویم. و همچنین بسیاری از افراد تصور می کنند.به دلیل اینکه قبل از استفاده از حوله دست های خود را شسته اند و یا دوش گرفته اند. بنابراین حوله ها وسایلی پاکیزه و بدون آلودگی هستند. که تا مدت ها نیازی به شست و شو ندارند. اما این تصور اشتباه بوده و حوله ها می توانند محل مناسبی برای تجمع باکتری ها، قارچ ها و آلودگی ها باشند، به همین دلیل نحوه و محل نگهداری، نحوه ی شست و شو و نحوه ی خشک کردن آن ها مساله ای است که می بایست به آن توجه کنید. در این مقاله، به ویژگی های یک حوله خوب می‌پردازیم و نکات و همچنین در ادامه نکاتی در رابطه با نگهداری صحیح آن ارائه می‌دهیم. برای اطلاع از حوله های تن پوش می توانید به مقاله مربوطه در ویرگول مراجعه کنید.

ویژگی های یک حوله ی خوب:

سعی کنید در هنگام انتخاب و خرید حوله تن پوش از رنگ های سفید و روشن استفاده کنید. هر چه قدر رنگ حوله ها تیره تر باشد.آلودگی و کثیفی ها بر روی آن کمتر خود را نشان می دهد. و ممکن است شستن آن ها را فراموش کنید..

.حوله هایی را انتخاب کنید که جذب آب خوبی داشته و از لطافت مناسبی نیز برخوردار باشند. برخی به اشتباه تصور می کنند که هر چقدر حوله ها ضخیم تر باشند. کیفیت بهتری خواهند داشت، در صورتی که اینگونه نیست.

.جنس و الیاف استفاده شده از حوله به دلیل تماس مستقیم آن با پوست بسیار مهم است. بنابراین حتما دقت داشته باشید که بعد از شستشو حوله نباید تغییر رنگ دهد.

نکات اساسی در نگهداری از حوله

شستشو: 

روش‌های مختلفی برای شستشوی حوله‌ها وجود دارد. در حالت کلی، استفاده از آب ولرم با محصولات شوینده ملایم توصیه می‌شود. بهتر است حوله ها را در دمای بالا و با آب جوش بشویید. چرا که بیشتر میکروب ها در دمای بالای 76 تا 77 درجه سانتی گراد از بین می روند. و به همین علت بهتر است حوله ها در دمای آب با دمای بالاتر از این حد شسته شوند.

همچنین حوله ها را باید به طور جداگانه بشویید. اما معمولاً به خاطر ظرفیت لباسشویی و زمان کم، این اتفاق نمی افتد. و افراد حوله و لباس را با هم در لباسشویی می ریزند. نکته ای که باید به آن توجه داشت.این است که افراد مبتلا به بیماری های قارچی و میکروبی پوست، زگیل، عفونت قارچی کشاله ران، برای پیشگیری از انتقال بیماری به سایر افراد باید حتماً حوله هایشان را جدا از سایر افراد خانواده شسته، نگهداری و خشک کنند.

 

 

محل نگهداری حوله ها:

پس از شستشو و خشک شدن حوله ها نباید در حمام که محیط مرطوبی است، نگهداری شوند. چون در این صورت احتمال آلودگی و رشد و تکثیر میکروب ها در حوله بیشتر می شود. بهترین مکان برای نگهداری حوله ها محیط های خشک و غیر مرطوب مثلاً کمد و کشوی مخصوصی است.که برای نگهداری آنها در نظر گرفته شده است.

 

حوله تن پوش

تعویض منظم:

استفاده طولانی مدت از حوله ها می تواند باعث کاهش کیفیت و بهداشت آن‌ها شود. بنابراین، بهتر است حوله ها را هرچند وقت یکبار تعویض کنید.

جداگانه نگه داشتن:

حوله‌ها را باید از لوازم شخصی دیگر جداگانه نگهداری کنید تا از انتقال آلودگی‌ها و باکتری‌ها به آن‌ها جلوگیری شود. همچنین، حتماً حوله تن پوش شخصی داشته باشید و از مشترک کردن حوله‌ها اجتناب کنید، زیرا این امر می‌تواند خطرات بهداشتی را افزایش دهد.

از بین بردن بوی بد حوله در خانه:

طبیعتا بوی بد حوله برای همه می‌تواند مشکلی آزاردهنده و ناخوشایند باشد. در جهت از بین بردن بوی بد حوله.می توان از روش های زیر استفاده کرد.

قبل از شستشو، حوله‌ها آن را به مدت کوتاهی در آب گرم با سرکه مخلوط کنید. سرکه به عنوان یک ضد باکتری طبیعی عمل می‌کند و بوی ناخوش را نیز از بین می‌برد.

پس از شستشو، حتما در نظر داشته باشید که حوله‌ها را به خوبی خشک کنید. چرا که رطوبت باقی‌مانده در حوله‌ها می‌تواند محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها و بوی ناخوش ایجاد کند.

همچنین می توانید از محصولات با بوی ملایم و خوشبو استفاده کنید. استفاده از اسپری‌ها یا محصولات آروماتیک برای اسپری کردن روی حوله‌ها، می تواند بوی آن‌ها را تا حدودی تغییر دهد.

بیماری‌ هایی که از طریق حوله حمام منتقل می‌شوند:

استفاده از حوله‌های آلوده.می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های مختلف شود. از جمله بیماری‌ هایی که از طریق حوله حمام منتقل می‌ شوند، می‌توان به عفونت قارچی پوست، عفونت باکتریایی، عفونت ویروسی و عفونت انگلی اشاره کرد. پس در نتیجه، نگهداری حوله‌ و تعویض منظم آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است تا از اینگونه بیماری‌ها جلوگیری شود.

ازبین بردن لکه ها و تغییر رنگ:

برای همه ما اتفاق افتاده است. که حوله پس از مدتی تغییر رنگ دهد. و این امر برای ما می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. برای حل این موضوع، می‌توانید از محلول‌های خانگی مانند سرکه، آب اکسیژنه یا آب لیمو استفاده کنید. این محلول‌ها به عنوان نرم‌کننده‌ها و از بین برنده لکه‌های معمولی عمل می‌کنند. و همچنین اگر با لکه های سخت و مقاوم مواجه شدید، می‌توانید از محصولات شستشوی ویژه برای لکه‌بری استفاده کنید. این محصولات دارای ترکیبات قوی‌تری هستند که می‌توانند لکه‌ها را به طور کامل از حوله‌ها بردارند.

تکاندن حوله بعد از شستشو:

بعد از شستشو و خشک شدن حوله ها، آن را چند بار بتکانید. در اینصورت کرک های زاید از بافت اصلی حوله جدا می شوند. همچنین پرزهای حوله حالت اولیه خود را پیدا کرده و ایستاده می شوند. این کار علاوه بر اینکه نرمی حوله را باز می گرداند، باعث بهتر شدن جذب آب در حوله می شود.

 

کلام آخر:

نگهداری و مراقبت از حوله‌ها، امری بسیار مهم است که به سلامتی و راحتی ما در زندگی روزمره ارتباط مستقیم دارد. از طریق شستشو منظم و تعویض به موقع حوله‌ها، می‌توانیم از بروز بیماری‌ها و عفونت‌ها جلوگیری کنیم. همچنین، از طریق رعایت نکاتی مانند استفاده از محصولات شوینده مناسب. خشک کردن به طور کامل. نگهداری در محیط مناسب و از بین بردن لکه‌ها. می‌توانیم حوله‌های خود را در تمام زمان‌ها نگهداری کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *