مجله میخک نو

ایده های جالب برای حوله های کهنه

با حوله های قدیمی خود چه کنیم؟

حوله ها بعد از استفاده بلند مدت کهنه می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند و استفاده از آن ها باعث بروز برخی بیماری های پوستی می شود. اگر شما تمایل به دور انداختن حوله های کهنه ندارید و دوست دارید باز دوباره از آن ها استفاده کنید؛ برای استفاده مجدد از حوله‌های کهنه، ایده‌های خلاقانه و کاربردی زیادی وجود دارد. که در این مقاله آن ها را جمع آوری کردیم.

استفاده به عنوان دستمال

از آنجایی که حوله خاصیت آبگیری زیادی دارد می توان از حوله های کهنه کوچک به عنوان دستمال استفاده کنیم. یا حوله های بزرگ را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنیم و در آشپزخانه آن ها را به کار گیریم. خاصیت ابگیری حوله باعث می شود که به غیر از آشپزخانه در موقعیت های دیگری مانند شستن ماشین، تمیز کردن پارکینگ استفاده شود.

زیرانداز

شما می توانید حوله های کهنه را جمع آوری کنید و آن ها را  به همدیگر بدوزید. و حصیر بزرگی بسازید. هنگامی که به پیک نیک می روید می توانید از آن استفاده کنید جنس حوله مانع نفوذ آب به زیر انداز می شود.

کیف حوله ای

اگر کار با چرخ خیاطی را بلد باشید می توانید کارهای خلاقانه ای با حوله انجام دهید. برای مثال با دانستن ترفند های خیاطی می توانید کیف حوله ای زیبایی بدوزید و از آن هنگام رفتن به ساحل استفاده کنید.

روکش تی و دستکش

اگر روکش تی شما به دلایلی پاره شد و دیگر قابل استفاده نبود می توانید قسمتی از حوله را پاره کنید سپس از آن به عنوان روکش تی استفاده کنید. همچنین حوله را به صورت دستکش بدوزید تا در آشپزخانه هنگام درآوردن کیک از فر یا هر چیز دیگری استفاده کنید.

روکش صندلی

اگر روکش صندلی شما پاره شد، می توانید قسمتی از حوله را ببافید. و به عنوان روکش صندلی از آن استفاده کنید.

دمپایی حوله ای

بعد از اینکه از حمام خارج می شوید به جای اینکه با پاهای خیس بگردید می توانید دمپایی حوله ای بپوشید تا پاهایتان را به سرعت خشک کنید. همچنین در زمان عادی نیز می توانید با پوشیدن دمپایی حوله حس گرما و آرامش را به خود القا کنید. اگر خیاطی بلدید می توانید دمپایی حوله ای زیبایی را بدوزید.

اسفنج حوله ای

برای شستشوی ظرف ها می توانید از اسفنج حوله ای استفاده کنید همچنین اسفنج های حوله ای برای پاک کردن شیشه ها و کاشی ها نیز مناسب هستند.

نتیجه گیری

راه های زیادی برای استفاده دوباره از حوله های کهنه وجود دارد. همانطور که بالا گفتیم می توانید کارهای خلاقانه ای انجام دهید. اما تا حد امکان سعی کنید از حوله های کهنه برای خشک کردن بدن اسنفاده نکنید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *