مجله میخک نو

سریع ترین راهکار برای پاک کردن لک صورت

سریع ترین راهکار برای پاک کردن لک صورت

گروه بهداشت و سلامت میخک نو – سریع ترین راهکار برای پاک کردن لک صورت چیست؟ اعتماد به نفس همه ماها در گرو داشتن صافی و زیبایی پوست است. اما چگونه باید لک های روی پوستمان را برطرف کنیم؟ این تصور درست نیست که باید برای از بین بردن لک ها از محصولات شیمیایی استفاده کنیم! قدما در هند، چین و ایران از داروهای گیاهی موثر و همچنین سبک زندگی درستی برای برطرف کردن مشکلات پوستی استفاده می کردند.

داروهای شیمیایی سبب حساسیت شده و پوست شما را در طول زمان چروکیده و پوسته پوسته می کنند. پس راه حل چیست؟ برای پیدا کردن راه حل باید ابتدا دلیل و علت مشکل را بشناسیم.

ممکن است لک های پوستی به دلیل ماندن زیاد زیر آفتاب یا تولید بیش از حد چربی توسط غده های پوستی باشد. در واقع منافذ پوست وقتی با سلول هایی که مرده هستند پوشیده می شوند، در حالت تجمعی ممکن است به صورت لک درآیند.

عوامل متعددی می تواند در ایجاد آکنه و جوش  مؤثر باشند. مهم‌ترین عوامل مؤثر عبارت‌اند از:

  • ژنتیک
  • فشارهای روانی و استرس ها
  • نوع تغذیه و سبک زندگی
  • تغییرات هورمونی
  • عفونت‌‌
خواص گوجه فرنگی بر پوست صورت

یکی از صیفی جاتی که ویتامین c زیادی دارد گوجه فرنگی است! آنتی اکسیدان گوجه فرنگی بسیار بسیار زیاد است و این باعث می شود که بتوانید آن را معجزه کننده ای برای پوست خود بدانید. هم خوردن آن و هم ماسک آن. هر دو معجزه می کنند!

سریع ترین راهکار برای پاک کردن لک صورت

سریع ترین راهکار برای پاک کردن لک صورت

گوجه فرنگی دارای لیکوپن است که می تواند در رفع تیرگی پوست و همچنین لک ها به شما کمک کند. برای استفاده از ماسک گوجه فرنگی ابتدا پوست خود را بشویید. پس از تمیز کردن پوست خود با آب و صابون می توانید گوجه فرنگی را در لایه های بسیار نازک روی پوست خود قرار داده پس از مدتی صورت خود را ماساژ دهید.

به مدت دو هفته این کار را انجام دهید. حتما نتایج شگفت انگیزی خواهید دید. باید این نکته را نیز اضافه کنیم که استفاده از ماسک ها در صورت داشتن سبک زندگی سالم موثر واقع خواهند شد. برای مثال فردی که دخانیات مصرف می کند نمی تواند با انواع ماسک جلوی تیرگی پوست را بگیرد!

خواص آلوئه ورا بر پوست صورت
سریع ترین راهکار برای پاک کردن لک صورت

سریع ترین راهکار برای پاک کردن لک صورت

استفاده از آلوئه ورا پس از گوجه فرنگی می تواند در کاهش لک های پوستی موثر باشد. آلوئه ورا حاوی پلی ساکارید است، باعث تشکیل سلول های جدید بر پوست و بهبود زخم ها ‌‌می شود. آلوئه ورا خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد.

خواص عسل برای از بین بردن لک پوست

عسل ماده ای است که هم طب سنتی و هم طب مدرن به معجزه آن باور دارند. حتی این ماده در ادیان مختلف مثل دین اسلام بسیار توصیه شده است. عسل هم غذاست و هم دارو! و تنها ماده ای در طبیعت است که خراب نمی شود.

سریع ترین راهکار برای از بین بردن لکه پوست

عسل مانند گوجه فرنگی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و همچنین باعث جوان سازی پوست است. می توانید خود عسل را روی پوست قرار دهید یا آن را با سرکه یا سیاه دانه مخلوط کنید. در هر حال این معجزه را نباید از دست دهید.

اضافه کردن زردچوبه نیز به عسل می تواند در تسریع روند از بین بردن لک به شما کمک کند. فقط حواستان باشد که از زردچوبه خالص استفاده کنید!

خواص لیمو برای از بین بردن لک پوست

لیمو ضد اکسیدانی قوی است و استفاده از ماسک آن سبب کاهش تیرگی پوست می شود. این را می توانید ظرف مدت کوتاهی مشاهده کنید. اگر به طور مداوم و یک در میان از لیمو و عسل استفاده کنید شاهد یک معجزه خواهید بود. سعی کنید لیمو را در غذا های خود نیز استفاده کنید.

خواص بخور دادن صورت برای از بین بردن لک پوست

اولین خاصیت بخور دادن، باز شدن منافذ پوست های ماست. خود بخور دادن درمان نیست ولی ماسکی که بعد از بخور استفاده می شود می تواند فورا لک ها را از بین ببرد. اگر بعد از بخور از ماسک های گفته شده استفاده کنید، به دلیل باز بودن منافذ پوستی تاثیر شگرفی را مشاهده خواهید کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *