مجله میخک نو

لباس با کیفیت باید چگونه باشد ؟

لباس با کیفیت

مقدمه : 

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که لباس با کیفیت خریده باشید ولی رفته رفته در مدت کوتاه شاهد دررفتگی نخ یا بعد از شستن رنگ خود را از دست داده باشد ، در این مقاله مزایای لباس خوب و نوشته کلی در مورد لباس خوب باید چگونه باشد به شما خواهیم نوشت . ( حوله تنپوش )

پارچه طبیعی

پارچه‌های مصنوعی به خراب شدن و مراقبت‌های ویژه معروف هستند یعنی برای سالم نگه‌داشتن آن‌ها هزینه‌های زیادی را باید صرف خشک‌شویی کنید. اگر می‌خواهید در کنار شستشوی مداوم و مکرر لباس سالمی داشته باشید که به پارچه آن آسیبی نرسد همیشه دنبال الیاف طبیعی مانند نخ، پشم، ابریشم و غیره باشید.

برش خوب لباس

تولیدی‌های لباس‌های ارزان‌قیمت تمام سعی خود را می‌کنند تا از پارچه کمتری استفاده کنند. به همین دلیل است که معمولاً این لباس‌ها آستین و پاچه‌های کوتاه دارند. شانه‌ها فضای کمی دارند. درزها طوری دوخته‌شده‌اند که بعد از چند بار استفاده باز می‌شوند. بهتر است لباس را پرو کنید تا ببینید در تن شما هم به همان خوبی تن مانکن خواهد بود یا خیر. ( حوله استخری )

لباس با کیفیت

قیمت لباس

قیمت معیار خوبی برای تشخیص لباس با کیفیت نیست. برخی از پیراهن‌ها به دلیل نام تجاری یا فروشگاهی که در آن فروخته می‌شود بسیار گران هستند و باید حاشیه سود خاصی را حفظ کنند. شاید دلیل گران بودن لباس این باشد که دست‌ساز است و از پارچه قابل‌توجهی با یک طرح یا الگوی منحصربه‌فرد دوخته شده است.

تشخیص مارک

مارک‌ها نیز می‌توانند گمراه‌کننده باشند. اغلب اوقات مارک‌ها جایگاه خود را به‌عنوان کیفیت بالا حفظ می‌کنند. در بعضی مواقع مارک‌ها گول‌زننده هستند؛ بنابراین با دیدن یک مارک هزینه زیادی را برای آن لباس مارک‌دار ندهید و آن لباس را از همه نظر بررسی کنید تا لباسی با کیفیت بالا را خریداری کنید.

دکمه اضافه

وقتی در کنار خرید یک لباس دکمه اضافه برای آن لباس به شما عرضه می‌شود یعنی تولیدکننده آن لباس انتظار دارد آن لباس را آن‌قدر طولانی‌مدت به تن کنید که به برخی تعمیرات جزئی نیاز داشته باشید. دکمه اضافه نشانه دیگری برای تشخیص لباس با کیفیت است.

نحوه دوخت لباس

نحوه دوخت لباس را بررسی کنید. شما احتمالاً هرگز به این کار فکر نکرده‌اید اما واقعاً ایده خوبی است! به شما پیشنهاد می‌کنیم دفعه بعد که لباسی را خریداری کردید و خواستید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید آن را از داخل برگردانید و به همه کوک‌ها نگاهی بیندازید. اگر متوجه شدید که نخ‌های بریده نشده زیادی روی آن آویزان است یا حتی نخ‌هایی با رنگ‌های مختلف مشاهده می‌کنید، این نشانه واضحی است که تولیدکننده سعی کرده هزینه‌ها را کاهش دهد.

کشور تولیدکننده لباس

شما فقط در مواقعی به برچسب لباس توجه می‌کنید که می‌خواهید نحوه نگهداری یا شست‌و‌شوی آن را بدانید. در آن زمان است که متوجه کشور تولیدکننده لباس می‌شوید. با دانستن کشور تولیدکننده نیز می‌توانید به کیفیت لباس خود پی ببرید.

مواد به‌کار رفته

لباس‌های با کیفیت بالا اغلب با الیاف طبیعی ساخته می‌شوند. به یاد داشته باشید که مقدار بالای فیبر طبیعی لزوماً به معنای کیفیت بالای یک لباس نیست. همچنین باید به ساخت‌وساز لباس نگاهی بیندازید. آن را لمس کنید تا از نرمی آن اطمینان حاصل کنید و از ایمن بودن کار با نخ مطمئن شوید.

اگر بیشتر مواد طبیعی باشند ترکیبی از الیاف طبیعی و ترکیبات مصنوعی مشکلی ندارند. پارچه‌های مخلوط ممکن است به مدت طولانی دوام داشته باشند یا شکل آن‌ها بسیار بهتر از پارچه‌های ساخته شده از الیاف طبیعی باشد.

کلام آخر

در این مطلب یاد گرفتیم که به هنگام خرید لباس به چه مواردی توجه کنیم تا در مقابل هزینه‌ای که می‌دهیم، لباسی بادوام را خریداری کنیم. موارد تشخیص لباس با کیفیت که در این مطلب گفته شد را در هنگام خرید لباس به کار ببرید و به آن‌ها توجه کافی داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *