مجله میخک نو

علت پرز دادن حوله تن پوش و راه های جلوگیری از آن

پرز-حوله

چرا حوله تن پوش پرز می دهد؟

حوله یکی از ضروری ترین وسایل خانه است. ما از حوله برای خشک کردن بدن بعد از حمام استفاده می کنیم. نگهداری صحیح از حوله به ما کمک می کند که بافت حوله حفظ شود و پرز ندهد. وجود پرز باعث تحریک پوست و صدمه به آن همچنین باعث ایجاد مشکل در ماشین لباسشویی می شود . بنابراین باید علت ایجاد پرز را درک کنیم.

پرز-حوله

علت پرز حوله

اصلی ترین عاملی که باعث پرز حوله تن پوش می شود جنس نازک حوله و کیفیت آن است. برای خرید حوله های با کیفیت می توانید به سایت میخک نو مراجعه فرمایید. حوله‌های بی‌کیفیت از الیاف بی‌کیفیت ساخته می‌شوند که به راحتی می‌توانند پرزها را از بین ببرند. و همینطور جنس میکروفیبر که از الیاف مصنوعی فشرده می سازند. این ویژگی باعث می شود که حوله به راحتی نجزیه شود. در کل حوله‌هایی که با نخ‌های ظریف و پنبه غیر طبیعی تولید می‌شوند، می‌توانند بیش از حوله‌هایی با نخ پنبه طبیعی پرز ایجاد کنند.

نگهداری در شرایط نامطلوب و شستشوی صحیح

شستشوی ساینده و نادرست یکی از دلایل پرز حوله است. همچنین شستن پرفشار در ماشین لباسشویی با مواد شوینده بیش از حد و  دمای آب بالا می تواند آسیب جدی به بافت حوله تن پوش بزند. در نتیجه باعث تخریب الیاف شود و سبب ایجاد پرز بشود.

استفاده طولانی مدت از حوله

بعضی اوقات دلیل پرزدهی حوله استفاده از آن در طولانی مدت است. شستشوی مداوم حوله باعث نازک شدن بافت حوله می شود. این مشکل فقط مخصوص حوله های دست و صورت نیست حوله هایی مثل حوله های استخری نیز در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرد.

آب سخت

آب سخت مواد معدنی بالایی دارد . شستشوی حوله با اب سخت باعث می شود که این مواد معدنی به الیاف حوله گیر کند و به بافت آن آسیب بزند. در نتیجه باعث ایجاد پرز شود.

خشک شدن بیش از حد

یکی دیگر از دلایل پرز حوله، خشک شدن بیش از حد آن است که الیاف را می شکند. توصیه می شود که حوله ها را مدت زمان زیادی در خشک کن نگذارید و هنگامی که کمی مرطوب است آن را خارج کنید.

راه حل از بین بردن پرز حوله

ساده ترین راه حل، خرید یک حوله باکیفیت و سرمایه گذاری بر روی آن است. اگر حوله شما دارای پرز است، از غلتک پرز برای رفع آن استفاده کنید. یکی دیگر از راه های از بین برنده پرز استفاده از جوش شیرین است. نصف فنجان جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را به ماشین لباس شویی بریزید. اگر در هنگام آبکشی همراه با نرم کننده نصف فنجان سرکه اضافه کنید، تاثیر زیادی در رفع پرز دارد. حوله نو را ترجیحا سه ساعت درون آب ولرم قرار دهید و سپس ان را آبکشی کنید.

سخن اخر

پرز حوله بسیار آزاردهنده است و همچنین باعث آسیب دیدن پوست می شود. برای همین نگهداری مناسب از حوله یک موضوع مهم است. همچنین برای اطلاع بیش تر از نکات بهداشتی در استفاده از حوله می توانید مقاله مربوط به ان را مطالعه فرمایید.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *