مجله میخک نو

همه چیز درباره نخ حوله

نخ-حوله

در ساخت و تولید حوله از انواع مختلف نخ استفاده می شود. که در این مقاله ما انواع نخ ها و جنس های آن ها را بررسی می کنیم. در خرید حضوری حوله عموما با لمس حوله به جنس آن پی میبریم اما هنگام خرید آنلاین حوله نمی توانیم آن را لمس کنیم برای همین ما این مقاله در انتخاب حوله بدون لمس به شما کمک می کنیم.

نخ-پنبه-ای

نمره یا تعداد لا در نخ به چه معناست؟

ممکن است تا به حال اصطلاح نخ سی تک لا، بیست دو لا به گوشتان خورده است. ما می خواهیم با جزئیات این موضوع را بررسی کنیم. اگر تا به حال چنین چیزی را نشنیده اید نگران نباشید ما کامل آن را به شما توضیح خواهیم داد. اگر در توضیحات نخ عدد 30/1 و 20/2 و … مشاهده کردید. باید عرض کنیم که عدد 30، نمره نخ و عدد 1 تعداد لای نخ را نشان می دهد. برای مثال نخ سی دو لا را به صورت 30/2 می نویسند.

نمره نخ چیست؟

مورد اولی که باید به آن توجه کنید آن است که نمره ها دو نخ با جنس های مختلف را باهم مقایسه نکنید. برای مثال نمره سی تک لا نخ مصنوعی با نخ پنبه ای یکی نیست.

محاسبه نمره نخ

اگر 60 متر نخ یک لا از جنس پنبه 2.5 گرم باشد، 60 را بر 2.5 تقسیم می کنیم و عدد 24 بدست می آید. 24 نمایانگر نمره نخ است. هرچه نمره نخ بیش تر باشد ضخامت آن نخ کم تر است. به زبانی دیگر نخ پنبه نمره 20 از نمره 30 ضخیم تر است.

لای نخ و ضخامت

تا اینجا با اینکه عدد 20.1 بیانگر نخ بیست تک لا است، آشنا شدیم. برای مقایسه دو نخ با یک جنس ما از لا استفاده می کنیم. اگر نمره یک نخ را بر تعداد لای آن تقسیم کنید، می توانید ضخامت نخ ها با جنس های برابر را بدست اورید. در بین نخ 20.1 و 20.2 که هر دو از جنس پنبه هستند؛ 20.1 ضخامت کم تری نسبت به 20.2 دارد.

نخ مناسب برای تولید حوله

برای تولید انواع حوله از جمله حوله های تن پوش، حوله های نیم حمام، حوله های استخری و … از دو نوع نخ اوپن و رینگ استفاده می کنند. نخ رینگ همانطور که از نام آن پیداست، به صورت حلقه ای است. نخ اوپن نیز، یک نخ با انتهای باز است. از نظر قیمت هزینهنخ رینگ نسبت به نخ اوپن بیش تر است. در نتیجه استفاده از نخ رینگ باعث تولید حوله های مقاوم و خاصیت بالای ابگیری می شود. ازنظر پرزدهی، نخ رینگ مناسب تر از نخ اوپن است. در کل قیمت و کیفیت نخ رینگ بهتر از نخ اوپن است. برای اطلاع از تاثیرات نخ حوله در حوله های تن پوش می توانید از این مقاله دیدن فرمایید.

نتیجه گیری

حال این سوال پیش می ابد که کدام نخ از همه بهتر است؟ نخ سی دولا دارای گرید کیفیت A برای همین نخ مناسبی برای انواع حوله هاست. برای انتخاب حوله مناسب و بابکیفیت می توانید به سایت میخک نو مراجعه فرمایید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *